Presentatie Gedichtenbundel Poetic Potatoes

Op donderdag 5 april wordt tijdens de Bildtse week in het talenpaviljoen MeM van Lân fan Taal de gedichtenbundel Poetic Potatoes, Poetry in Potato Bags gepresenteerd. Van 1 tot en met 8 april staat daar de Bildtse taal en cultuur centraal. Om 20.00 uur zal de organisatie van Potatoes go Wild het eerste exemplaar uitreiken. Het blijft een verrassing aan wie dat zal zijn.

Deze viertalige bundel (Maltees, Engels, Nederland, Fries) met behalve de gedichten ook artikelen en recepten, is het sluitstuk van het 5 jaar durende project Poetic Potatoes; het heen en weer sturen van pootaardappelen naar Malta en consumptieaardappelen terug naar Fryslân, voorzien van literaire gedichten in vier talen.

Na de presentatie is de bundel voor € 5,00 te koop bij Afûk in Leeuwarden, Primera in St.-Annaparochie, via de website van de stichting www.baw.frl en in diverse boekhandels in de provincie Fryslân.

Zowel de bundel als het project Poetic Potatoes horen bij het project Potatoes go Wild, georganiseerd door Stichting De Bildtse Aardappelweken en onderdeel van het hoofdprogramma van Leeuwarden/Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018. Het programma met activiteiten van Potatoes go Wild duurt tot 6 januari 2019.

Het project wordt financieel mede ondersteund door de provincie Fryslân.

Noot bestemd voor de redactie, niet voor publicatie:

Informatie: Froukje de Jong-Krap, voorzitter Stichting De Bildtse Aardappelweken, info@bildtseaardappelweken.nl of 06 – 38 38 58 30.

Foto: Poetic Potatoes – Poetry in Potato Bags

Axomama

Extra voorstelling op woensdag 5 juli.

6, 7 en 8 juli zijn uitverkocht.

Vol = vol!